Case study

Sponsor projektu wdrożenia APO postawił sobie kilka założeń.

1.            Możliwość udostępnienia części APO odpowiedzialnej za zamówienia dla swoich klientów. Klienci mogą teraz zalogować się do programu poprzez Internet i mają dostęp do składania nowych zamówień, mogą sobie zarezerwować moce produkcyjne na przyszłe zamówienia. Jeśli odlewnia da klientowi uprawnienia to, może on śledzić produkcje swojego zamówienia z dokładnością do każdego wydziału produkcji. Na przykład klient może zobaczyć ile sztuk jest już na magazynie a ile jeszcze na wydziale obróbki, klienta także cały czas widzi teoretyczną i faktyczną datę zakończenia produkcji. Jeśli pojawiają się jakieś opóźnienia to jest to od razu widoczne, istnieje także możliwość ustawienia automatycznych alertów, które ostrzegą klienta jeśli pojawi się opóźnienie w produkcji.

2.            Proces projektowania i produkcji odlewów wymaga obszernej dokumentacji technologicznej. Dokumentacja ta jest tworzona przez wiele wydziałów, część dokumentacji odlewnia otrzymuje od klientów. Do czasu wprowadzania programu APO trudno było zapanować i kontrolować dokumentację związaną z produkcją. Przed programem zostało postawione zadanie uporządkowania tej sytuacji. Program APO posiada rozbudowaną funkcjonalność załączników. Klient może do zamówienia podpiąć dokumentacje w formie elektronicznej. Każdy wydział odlewni może do karty technologicznej podpiąć załączniki w formie elektronicznej. Z tej dokumentacji w każdym czasie wszyscy uprawnieni użytkownicy mają nieograniczony dostęp. Ten sposób ewidencjonowania dokumentacji sprawił, że nie ma problemu z szybkim dostępem do potrzebnych dokumentów. Poza funkcjonalnością załączników program APO ma rozbudowane karty technologiczne gdzie każdy wydział może wpisać wszystkie parametry produkcyjne, np. wydział malarni może wpisać wszystkie informacje o lakierze, warstwach itp., wydział odlewni może ewidencjonować wszystkie parametry DISA.

3.            W dzisiejszym otoczeniu rynkowym bardzo ważna jest jakość produktów. Dział kontroli jakości w odlewni jest kluczowy. Właściciele chcieli aby program APO maksymalnie ułatwił prace w dziale kontroli jakości. W tym celu powstał specjalny moduł kontroli jakości w programie APO. Wszystkie raporty, które wypełnia kontrola jakości zostały przeniesione do programu i pracownicy kontroli jakości wypełniają je w formie elektronicznej np. raport z kontroli temperatury czy parametrów masy. Taki sposób ewidencji pozwala na szybki dostęp do raportów z każdego miejsca i łatwą statystykę. Także do programu APO zostały przeniesione wszystkie raporty produkcyjne na których kontrola jakości uzupełnia ilość i rodzaj braków produkcyjnych. Elektroniczna forma ewidencji pozawala na bardzo dokładną statystykę braków w podziale na ich rodzaj oraz na miejsce powstawania. Dużym ułatwieniem dla pracowników kontroli jakości jest funkcjonalność reklamacji. Pozwala ona na ewidencje reklamacji, do reklamacji mają dostęp wszyscy pracownicy, których ona dotyczy i mogą oni dopisywać swoje uwagi, zatwierdzać lub odrzucać, wszystko oczywiście w formie elektronicznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>